top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תויטלי דובוב דותן

תמ"א 38 למבנים נטושים באנגליה

עודכן: 10 באוק׳ 2020

שבוע שעבר עבר באנגליה תיקון לחוק התכנון והבניה [1] המאפשר הריסה של מבנים נטושים, מכל סוג ויעוד, ובניית מבני מגורים חדשים במקומם - ללא צורך בתכנית אלא רק היתר בניה !


על פי החוק שאושר אבל יכנס לתוקף רק בספטמבר הקרוב, בעלי מבנים נטושים באנגליה (ריקים לפחות 6 חודשים), שנבנו לפני 1990 והם לא גדולים (תכסית שלא עולה על 1,000 מ"ר ועד 6 קומות) יוכלו לחסוך הליך ארוך של מספר שנים של תכנון תכנית בניין עיר ובמקום זאת להגיש בקשות מיידיות להיתר להריסת המבנה הישן ובניית מבנה חדש במקומו. ועוד בתוספת זכויות בניה של 2 קומות ! כל זאת בתנאי שהמבנה החדש יהיה בניין מגורים ויעזור להקטין את מצוקת הדיור של אנגליה.





אל דאגה, אנגליה לא עומדת בפני פרץ של תוספות בניה במרכזי ערים ללא אבחנה. קבלת היתר ההריסה והבניה מותנה בתסקיר השפעה על הסביבה הכולל (על פי דרישות החוק): בדיקה של השפעת הבניה על התנועה והתחבורה בסביבה, זיהום, עיצוב עירוני ושימור היסטורי, בדיקה שכל החללים במבנה זוכים להינות מאור שמש טבעי, השפעות על רעש, השפעה על העסקים והכלכלה המקומית, פיתוח הקרקע הסמוכה וכו'


אם להקביל לישראל למעשה מדובר פה בתמ"א 38 הריסה ובניה יעודית למבנים ריקים העומדים ללא שימוש. מצד אחד לחלק בחינם זכויות בניה ללא אבחנה לכל הבתים הריקים במדינה זה צעד מאוד דרסטי אבל מצד שני כשאתה אנגלי ואתה באמת עומד בחוקים והתקנות שהצבת לעצמך ומאפשר הריסה ובניה במסלול הזה רק כאשר כל התנאים המקיפים והמעמיקים של היתר הבניה נבדקו ומולאו - אז מדובר בבשורה ענקית.


בוריס ג'ונסון כבר יצא בהצהרות [2] שזהו השינוי הדרסטי ביותר בענף התכנון והבניה באנגליה מאז מלחמת העולם השניה.


התמונה מתוך האתר: www.derelictlondon.com






160 צפיות0 תגובות
bottom of page